نماشویی

شستشوی نمای ساختمان یکی از مهمترین وظایف در حفظ ظاهر و استحکام ساختمان است. برای شستشوی نمای ساختمان، ابتدا باید نوع سطح نمای ساختمان را تعیین کرد. برای مثال، اگر نمای ساختمان از شیشه، فلز یا بتن است، لازم است از روش‌های مختص به هر یک برای شستشو به کار برده شود. در صورت استفاده از شوینده‌ها و دستگاه‌های خودکار، به دقت بسیار زیادی در انجام عمل شستشو نیاز است تا هرگونه خطرات و صدمات جانبی را تا حد ممکن کاهش دهد. با رعایت دقیق اصول و روش‌های شستشو، شستشوی نمای و حفظ ظاهر آن تضمین می‌شود. ازاین‌رو، نماشویی ساختمان مانند هر فعالیت دیگری نیازمند افراد متخصص و آموزش‌دیده است تا منجر به بروز حوادث و اتفاقات ناگوار نشود. بنابراین، به این نکته باید توجه داشته باشید که اولین قدم برای شستشوی نمای ساختمان انتخاب شرکت یا مجموعه حرفه‌ای و دوره‌دیده در این زمینه است. شرکت کارویس با داشتن نیروهای متخصص و باتجربه کار نماشویی ساختمان را بر اساس فاکتورها و المان‌های مشخصی انجام می‌دهد تا هیچ‌گونه مشکلی برای شما به وجود نیاید. در ادامه به توضیح در رابطه با مراقبت‌ های نماشویی ساختمان می‌پردازیم.

ضرورت نماشویی ساختمان

همه ما می‌دانیم که ضرورت نماشویی ساختمان به دلیل زیبایی ظاهر و ماندگاری ساختمان است. در شهرهای بزرگ و کوچک به دلیل آلودگی هوا و دیگر عوامل ظاهر ساختمان‌ها تغییر کرده و زیبایی و شکوه خود را از دست می‌دهد و همین آلودگی‌ها باعث تخریب و صدمه زدن به بافت ساختمان می‌شود. ازاین‌رو، لازم است عمل نماشویی ساختمان برای انواع مختلف ساختمان‌های کوچک و بزرگ انجام شود تا هم پایداری ساختمان افزایش یابد و هم تمام آلودگی‌ها و گردوغبار از ساختمان پاک شود تا زیبا و تمیز جلوه کند. البته موقعیت ساختمان، کاربری آن، موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب‌وهوای منطقه از جمله عوامل تاثیرگذار در تعیین نوع نماشویی ساختمان است.

مراقبت های نماشویی ساختمان

همانطور که گفته شد نماشویی ساختمان نیاز به رعایت نکات و موارد مختلفی دارد تا به بهترین شکل ممکن انجام شود و از همه مهمتر اینکه شرکت‌های پیمانکاری و نماشویی ساختمان، باید نکات ایمنی در حین کار را رعایت کنند و از نیروهایی برای انجام این کار تخصصی استفاده کنند که مهارت، تجربه و دانش کافی در این زمینه را دارند.

یکی از نکات مهم در نماشویی تعیین نوع متریال و جنس ساختمان است. درواقع، برخی از ساختمان‌ها پس از انجام فرآیند شستشوی نما شکل ظاهری خود را از دست می‌دهند و به تدریج خراب می‌شوند. بنابراین، انتخاب روش مناسب شستشوی نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

نوع منطقه، میزان آلودگی هوا و میزان رطوبت به شدت در انجام فرآیند شستشوی نما اثرگذار است. در واقع، ترکیب رطوبت و گازهای موجود در هوا و املاح آب باعث افزایش فرآیند فرسایش و تخریب ساختمان می‎شود. بنابراین، شرکت کارویس برای انجام این عمل با درنظر گرفتن چنین شرایطی از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد و شوینده‌ برای شستشو استفاده می‌کند.

نوع کارایی ساختمان از دیگر موارد با اهمیت در مراقبت های نماشویی ساختمان است، چرا‌که مراکز فروش، ساختمان‌های تجاری و دیگر موارد نسبت به سایر ساختمان‌ها بیشتر به شستشو نیاز دارند.

همچنین زمانی که تصمیم به نماشویی گرفتید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است تنها بخشی از نما نیاز به شستشو داشته باشد و معمولاً ساختمان‌های مرتفع و چندطبقه در بیشتر موارد تنها 6 طبقه از آن به نماشویی نیاز دارد.

توجه به نکات ایمنی یکی از اساسی‌ترین موارد در مراقبت های نماشویی ساختمان است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت. شرکت کارویس با رعایت مسائل ایمنی و استفاده از تجهیزات مناسب و نیروهای آموزش‌دیده و حرفه‌ای انجام عمل نماشویی را برای شما آسان و راحت کرده تا بدون هیچ‌گونه مشکل و چالشی شستشوی ساختمان انجام شود.

کارفرما یا پیمانکار باید تمام افراد حاضر در پروژه نماشویی را تحت پوشش بیمه‌های مربوط به ساختمان که یکی از انواع بیمه مسئولیت مدنی است، کنند تا چنانچه مشکلی در حین کار به وجود آمد راه‌حلی وجود داشته باشد. همچنین، بیمه شخص ثالث هم برای افراد خارج از پروژه مانند عابران پیاده مهم و ضروری است. البته در شرکت کارویس مسئولیت کامل پروژه بر عهده پیمانکار است و کارفرما مسئولیتی برعهده ندارد.